Efendimiz (s.a.v.) Eğitim Metodları (KTS)
İlçemiz Birecik İmam Hatip Ortaokulu Din Kültürü dersleri öğretmenlerinden Abdussamet BİLBAY ,Hz. Muhammed(s.a.v.)'in eğitim anlayışı ve eğitim metotları, İle ilgili olarak okulumuz öğretmenlerine sunum yaptı.Yaptığı sunumda ; Peygamberler, insanoğlunun eğitim-öğretim ihtiyacına cevap vermek üzere görevlendirilmiş ve insanlar arasından seçilmiş elçilerdir. Bu görevlendirmenin son halkası olan Hz. Muhammet'in (s.a.) yaşamı ve davranış modelleri, insanın eğitimi ve öğretimine dair birçok örnekle doludur. Onun sözleri, fiilleri, yaşam biçimi, ahlakı, değer yüklü uygulamaları, insan ilişkileri, toplumsal hayattaki duruşu ve diğerine olan bakış açısı, İslam dininin eğitim-öğretim ilkeleri ve metotlarının genel özellikleri hakkında bilgi sunar. Eğitimde ferdi farklılıklar, tedricilik, zamanlama, somuttan-soyuta ilkesi, sevgi ilkesi, anlatma metodu, soru cevap metodu, örnek verme metodu, tartışma metodu gibi modern dönemde eğitim bilimlerinin bize sunduğu prensip ve metotların birçoğunun örnek pratiklerini Hz. Peygamber'in hayatında gözlemleyebilmek mümkündür.
Hz. Peygamber'in (s.a) eğitim-öğretim esnasında dikkate aldığı bazı önemli ilkeler şunlardır
a. Ferdi Farklılıklar İlkesi
b. Tedricilik İlkesi
c. Zamanlama İlkesi
d. Somuttan-Soyuta İlkesi
e. Sevgi İlkesi
Hz. Peygamber'in (s.a) eğitim-öğretim uygulamaları bütünüyle incelendiği zaman onun muhataplarını eğitirken bazı eğitim metotlarından istifade ettiği görülür. Biz bu metotları şu şekilde tespit etmiş bulunuyoruz:
a.Anlatım Metodu
b. Soru-Cevap Metodu
c. Tartışma (İstişare) Metodu
d. Örnek Verme (Temsil) Metodu
e. Kıssa Metodu
f. Model Sunma (Yaşayarak Öğretme) Metodu
g. Özendirme-Sakındırma Metodu: